PDFDrukujEmail

Z PEDAGOGIKĄ FREINETA W ZERÓWKACH SZKOLNYCH


Zgodnie z założeniami reformy coraz młodsze dzieci rozpoczynają naukę w szkole. Świetnym sposobem na budzenie ich aktywności edukacyjnej i twórczej jest pedagogika Freineta. Odnajdujemy tu szereg metod i rozwiązań w naturalny sposób motywujących maluchy do aktywności plastycznej, muzycznej, teatralnej, językowej, matematycznej i społecznej.

 

GALERIA !

 

W oddziale przedszkolnym 0 C pracujemy w oparciu o system „sprawności” Celestyna Freineta. Dzieci zdobywają sprawności: „Małego matematyka”, „Mistrza głosek”, ”Mola książkowego”, „Małego plastyka”, ”Pracusia”, „Małego konstruktora”, „Małego Polaka”, „Znawcy przyrody”.

 

5-6-latki tworzą własne kolorowe książeczki do czytania oraz klasową gazetkę „TO MY”. Dzięki temu w niekonwencjonalny sposób poznają świat, uczą się literek oraz osiągają pierwsze sukcesy czytelnicze. Nasze dzieci są też twórcami wielu przepięknych prac plastycznych -  indywidualnych oraz tworzonych w parach lub grupach.

To wszystko pomaga najmłodszym w ciekawy sposób zdobywać szereg umiejętności ważnych u progu szkoły, budząc jednocześnie naturalną motywację do poznawania świata. Dzieci z grupy 0 A, oprócz wielu działań twórczych, prowadzą też ciekawe „doświadczenia poszukujące” hodując w klasie własne roślinki i prowadząc pogłębione obserwacje przyrodnicze.

Nauczyciele klas 0 C i 0 A podejmują też szereg wspólnych akcji inspirowanych duchem pedagogiki Freineta. To wspólne akcje zdrowotno-plastyczne, charytatywne, plastyczne i parateatralne. To również wspólne imprezy dziecięce dla wszystkich zerówek, takie jak „Bal integracyjny klas O”, „Parada wiosenna zerówek”, konkurs plastyczny ”Wiosna jest radosna”, które obejmowały swym zasięgiem wszystkie oddziały zerowe. W czerwcu zorganizowałyśmy „Olimpijkę klas 0”, warsztaty plastyczne dla zerówek pod hasłem „Odkrywamy najmłodsze talenty plastyczne” oraz wielkie, wspólne malowanie  dzieci klas 0 A i 0 C.

Takie rodzaje aktywności  podejmowane w grupach 5-6-latków integrują dzieci i nauczycieli oraz pozwalają nam na rozwijanie u maluchów ważnych umiejętności społecznych i dydaktycznych, sprawiając, że nasi  najmłodsi chętnie chodzą do szkoły. Szkoła jawi się im jako miejsce przyjazne, w którym osiągają sukces, co stanowi bardzo ważny czynnik ich rozwoju. Podobne działania, inspirowane pedagogiką Freineta i innymi aktywizującymi metodami pracy, pragniemy dalej systematycznie kontynuować w edukacji wczesnoszkolnej.

Hanna Wasilewska, 21.06.2015 r.

Kalendarz
lipiec 2018
N P W Ś C Pt S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Dane do faktur

NABYWCA:

MIASTO BIAŁYSTOK

ul. Słonimska 1

15-950 Białystok

NIP: 966 211 72 20

 

ODBIORCA:

Szkoła Podstawowa Nr 45 z Oddziałami Integracyjnymi

im. Świętego Jana Pawła II - SP 45

ul. Łagodna 10

15-757 Białystok

Gościmy
Naszą witrynę przegląda teraz 34 gości 
Licznik odwiedzin