PDFDrukujEmail

„Program nauczania pierwszej pomocy przedmedycznej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – opracowanie i pilotażowe wdrożenie programu”:

artykuł 1, artykuł 2.

 

 

 

 

Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne prowadzone są przez pedagogów specjalnych:
mgr Agnieszkę Karłuk
mgr Elizę Ewę Siemionczyk
mgr Joannę Helenę Snarską

 

Cele zajęć:

  • stymulowanie rozwoju psychoruchowego
  • kompensowanie deficytów rozwojowych
  • korygowanie nieprawidłowości w przebiegu procesów i funkcji psychicznych poprzez eliminowanie w miarę możliwości przejawów lub przyczyn zaburzeń
  • usprawnianie najmniej zaburzonych funkcji psychofizycznych
  • eliminowanie braków dydaktycznych.

 

W zakres działań korekcyjno – kompensacyjnych wchodzą następujące czynności:

  • rozwijanie i doskonalenie zmysłów
  • rozwijanie orientacji przestrzennej
  • ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowo – słuchowej
  • ćwiczenie pamięci mechanicznej i logicznej
  • kształtowanie i rozwijanie różnych procesów poznawczych
  • rozwijanie procesów myślenia: wykrywanie różnic i podobieństw, klasyfikowanie, uogólnianie
  • wydłużanie czasu koncentracji uwagi
  • wspomaganie nauki czytania, pisania, mierzenia, liczenia


Czas pracy gabinetu reedukacji:

Poniedziałek:       8.00 – 14.15

Wtorek:               8.00 – 12.50

Środa:                  9.45 – 13.15

Czwartek:            9.45 – 15.00

Piątek:                 8.00 – 10.30

 

Pracujemy na podstawie indywidualnych programów terapeutycznych
i w oparciu o programy autorskie:

  • „ Program zajęć pozalekcyjnych prowadzonych z dziećmi z upośledzeniem
    w stopniu lekkim w klasach IV – VI mającymi trudności w nauce ortografii.”
  • „Zabawa z kolorem, światłem i nie tylko ...” – program pracy z  dziećmi
    o specjalnych potrzebach edukacyjnych z elementami fototerapii
    i koloroterapii.
  • „Program treści matematycznych na zajęciach zespołu korekcyjno – kompensacyjnego dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim”.
  • „Zacznijmy razem... – sztuka konstruowania gier matematycznych.”

Oraz w oparciu o pomoce dydaktyczne wykonane wg własnego pomysłu:

  • „Czytanie może być łatwe... – zestaw pomocy do nauki czytania metodą globalną”
  • „Rysowanie może być łatwe.. – zestaw pomocy do ćwiczeń grafomotorycznych”
  • „Zestaw kart pracy usprawniających motorykę ręki wiodącej”
  • „Koci alfabet – zestaw pomocy do nauki czytania”

 


  • Prowadzimy cykl zajęć z zakresu fototerapii i koloroterapii, zajęcia
    z zakresu konstruowania gier matematycznych oraz sekcję Olimpiad Specjalnych „Tygryski”.
  • Organizujemy konkursy plastyczne i poetyckie. Systematycznie przygotowujemy uczniów do konkursów szkolnych i międzyszkolnych (plastycznych, recytatorskich, poetyckich).
  • Jesteśmy inicjatorami kiermaszy:

- „Pomagamy Basi”

- „Czytajmy dzieciom – staną się lepszymi ludźmi”

- „Andrzejkowe co nieco”

- „Aniołkowe szaleństwo”

- „Walentynkowy czas miłości”

- „Wielkanoc tuż, tuż...”

- „Loteria fantowa”

- „My kochamy nasze mamy”

- „W królestwie motyli”

 

Zebrane pięniążki są przeznaczone na zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych do gabinetu reedukacji.

  • Organizujemy wyjścia do kina, teatru, muzeum, galerii.
  • Organizujemy spotkania z rodzicami mające na celu uświadomić sposoby pracy z dziećmi mającymi trudności dydaktyczno – wychowawcze.

 

Wydarzenia:

 

2016-2017:

 

2015-2016:

 

 

 

Kalendarz
październik 2017
N P W Ś C Pt S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Dane do faktur

NABYWCA:

MIASTO BIAŁYSTOK - URZĄD MIEJSKI W BIAŁYMSTOKU

ul. Słonimska 1

15-950 Białystok

NIP: 542 030 46 37

 

ODBIORCA:

Szkoła Podstawowa Nr 45 z Oddziałami Integracyjnymi

Im. Świętego Jana Pawła II - SP 45

ul. Łagodna 10

15-757 Białystok

Gościmy
Naszą witrynę przegląda teraz 38 gości 
Licznik odwiedzin